CV


Navn: Alan Jensen    

E-mail: alan@alanexcel.dk

Postadr.: Teglgårdsvej 541,1.th., 3050 Humlebæk

 (under flytning til København’s området)

Telefon: mobil 53 63 48 33

Født: 30-08-1955

LinkedIn: alanjensendk



Resume:

Jeg er en loyal og ansvarsfuld bogholder/controller og regnskabschef, der er fleksibel i forhold til arbejdstid.

Som regnskabschef/controller har jeg været ansvarlig for økonomifunktionen, samt fungeret som leder i direktørens fravær.

Jeg er forhandlingsvant både internt/eksternt, har fungeret som sparringspartner (internt) og er en god administrator – på en ”menneskelig”, men bestemt måde.

Desuden er jeg åben, udadvendt og ikke bange for at give en hånd med uden for regnskabsfunktionen.



Erhvervserfaring:


2013 2014 Business Controller, Skana Entreprise A/S, Glostrup

Ansvaret for økonomifuntionen (håndværker/hands-on)/bogholderiet. Måneds-/årsregnskab, løbende måneds-/kvartalsrapportering til hovedkontor/direktør. Kreditorer/debitorer, kontakt til offentlige myndigheder/revisorer mv. likviditet, budgetlægning.

(Firmaet er gået konkurs)


2011 2012 Regnskabschef (projektansættelse) Chainbox ApS, Kbh.K,

Etablering af C5 fra e-conomic, eneansvar for bogholderiet, finans, kreditor og debitor, 20 timer/uge.

Efter C5 succesfuldt var etableret, var der tidsmæssigt ikke brug for mig mere.


2010 2010 Regnskabschef, (projektansættelse) Wienerberger A/S, Helsinge,

Ansvarlig for opsætning af bogholderiet i forbindelse med flytning fra Jylland, da opgaven var fuldført stoppede jeg.


2001 2009 Regnskabschef, ratiopharm A/S, Hørsholm

Eneansvar (håndværker/hands-on) for økonomiafdelingen/bogholderiet. Måneds-/årsregnskab, løbende måneds-/kvartalsrapportering til hovedkontor/direktør. Kreditorer/debitorer, kontakt til offentlige myndigheder/revisorer mv. i Skandinavien/Tyskland. Lønninger (Dataløn), personale. Lagerstyring/-værdi, logistik, likviditet, budgetlægning (omkostninger).

Desuden IT-ansvarlig for servere og computere (stationære og laptops). Ledelse af 8 personer i direktørens fravær. (Firmaet lukkede sine aktiviteter i Danmark)

.

1997 2001 Regnskabschef, IFX Scandinavia Aps./Sila Communications Aps., Holte

Eneansvar (håndværker/hands-on) for økonomiafdelingen/bogholderiet. Måneds-/årsregnskab, løbende måneds-/kvartalsrapportering til hovedkontor/direktør. Kreditorer/debitorer, kontakt til offentlige myndigheder/revisorer mv. i Skandinavien. Lønninger (Dataløn), personale. Lagerstyring/-værdi, logistik, likviditet, budgetlægning (omkostninger).

Desuden IT-ansvarlig for servere og computere (stationære og laptops).

Controlling/konsolideringen af 10 udenlandske afdelingers regnskaber, direkte ledelse af 3 medarbejdere, samt generel ledelse af alle (20), da direktøren rejste meget under min tid i IFX/Sila.

 (Firmaet lukkede sine aktiviteter da teknologien var outdated/manglende indtjening)


1994 1997 Økonomiassistent, Dan Computer Management, Valby,

Overordnede funktioner for regnskabet (aflæggelse/udsendelse), div. opgaver (omkostninger) vedr. budget, afstemninger, løn og off.afg. m.m. Ledelse af 4 medarbejdere.


1994 1994 Regnskabschef, Big Bowl Underholdnings Center, Valby,

Totalansvar for regnskabsfunktionen. Måneds-/årsregnskab, løbende måneds-/kvartalsrapportering til hovedkontor/direktør. Kreditorer/debitorer, kontakt til off. myndigheder/revisorer mv., Lønninger (Dataløn), personale, lagerstyring/-værdi, logistik, likviditet, budgetlægning (omkostninger). Generel daglig personaleledelse af vagtpersonale antal .


1990 1994 Regnskabschef, Scandic Hotel Hvidovre, Hvidovre,

På hhv. Hvidovre & Høje Tåstrup, Totalansvar for regnskabsfunktionen i Hvidovre og Høje Tåstrup, samt re-etablering af bogholderier på Sjælland. Direkte ledelse af 2 medarbejdere, samt generel ledelse ifm. afdelingslederne.


1988 1990 Regnskabschef, DZ Wine A/S, Herlev,

Totalansvar for regnskabsfunktionen. Måneds-/årsregnskab, løbende måneds-/kvartalsrapportering til hovedkontor/direktør: Kreditorer/debitorer, kontakt til off. myndigheder/revisorer mv., Lønninger (Dataløn), personale, lagerstyring/-værdi, logistik, likviditet, budgetlægning (omk.).


1986 1988 Økonomiassistent, DISA (Dansk Industri Syndikat A/S), Herlev,

Økonomifunktionen, terminsforretninger, eksportgarantier/-lån.


1980 1986 HK-ansat, Monopoltilsynet, Kbh. K,

Kontrol af timepriser mv. for håndværkere i relation til gældende pris-/avancelov


1972 1980 Elev, Laane- og Sparekassen for Offentligt Ansatte, Kbh. V,

Sparekasseassistentuddannelsen.



Uddannelse:

År      Type/Skole:                                    

1986  Merkonom i Regnskab  Specialskolerne i København

1975  Sparekasseassistent  Sparekasseskolen

1974  Handelsmedhjælpereksamen Købmandsskolen

1972  Realeksamen   Rungsted Statsskole



Reference:

ratiopharm A/S, Hans B. Ringsing, +45 75 42 07 55

ratiopharm A/S, Anders Jungbeck, +46 768 665 588 (Direktør efter Hans B. Ringsing)



Sprog: Taler/skriver dansk og engelsk. Forstår/taler tysk, forstår svensk, norsk

Fritid: Regneark, internet, bøger, tv, IT, natur, skiferie, hjælper folk omkring Excel via henvendelser fra min hjemmeside www.alanexcel.dk. PC assistance via TeamViewer til familie, venner  mv. i ind- og udland. Oversætter software/internetsider for producenterne. (Tysk-Dansk, Engelsk-Dansk)

IT-kenskab: Concorde C5/XAL, SAP R/3, iScala, samt diverse andre specielle systemer anvendt lokalt, Officepakken. Hjemmeside med hjælpefiler til Excel (www.alanexcel.dk)




Løste arbejdsopgaver